María resolvió escribir sobre sus gustos en su diário.
"Me encantan los deportes.
Me gusta caminar por la ciudad.
Me gustan las faldas.
Me gustan los cometas.
Me encantan mis amigos y mi tía Graciela.
Me gusta mi bici."
(Texto elaborado por la autora)
Marca la opción que aparece en la lista de María.
Questões relacionadas
- História
Jesuíno Alves de Melo Calado foi o boiadeiro romântico, espécie matuto de Robin Hood, adorado pela população pobre, defensor dos fracos, dos velhos oprimidos, das moças ultrajadas, das crianças agredidas. Sua fama ainda resiste, indelével, num clima de simpatia irresistível. Certas injustiças acontecem porque Jesuíno não existe mais. Uma justificação do prestígio natural de Jesuíno Brilhante para os sertanejos seria o horror ao ladrão. Não roubava e o seu bando era rigorosamente vigiado para respeitar o décimo mandamento. Recebia o que lhe davam e, às vezes, pedia. Era auxiliado pela multidão dos admiradores, nada lhe faltando e mesmo possuía recursos de lavoura e gado.(Trindade, 2010 in: Nonato, 1998, p. 86.)
Nascido em Patu, no Rio Grande do Norte, em 1844, e morto num tiroteio, em 1879, Jesuíno Brilhante, foi um legítimo representante de um movimento de banditismo social característico da Primeira República Brasileira (1889-1930), que assolou o Nordeste brasileiro conhecido como:
- Língua Espanhola | 1. Interpretação de Textos
Black Mirror
[1] Actualmente vivimos en una sociedad globalizada y
modernizada. Internet se ha convertido en una herramienta
indispensável en la sociedad, tanto que no nos imaginamos la
[4] vida sin su existencia. Há traído grandes aportes, como la
posibilidad de estar informado a cualquier hora. Por otra parte,también
ha provocado conflictos entre las personas, creando una
[7] gran adicción y la facilidad de meternos en la vida privada de los
demás.
Todas las consecuencias negativas de las nuevas
[10] tecnologías aparecen reflejadas de forma satírica en la miniserie
Black Mirror. La serie nos muestra cómo la tecnología ha
afectado a nuestras vidas, hasta el punto que en ocasiones saca lo
[13] peor de nosotros. Em forma de thriller político podemos observar,en
capítulos totalmente independientes, situaciones en las que se
muestran las vidas de los distintos personajes dependientes de las
[16] nuevas tecnologías.
El capítulo titulado Tu Historia Completa plantea una
sociedad similar a la de la película Minority Report, donde las
[19] personas tienen injertado en su cabeza un chip que se encarga de
guardar y almacenar todos los momentos vividos para así poder
visualizarlos siempre que se quiera. Es uno de los mejores y más
[22] Profundos episódios da série, com um guia sólido e
interesante, que hace que sea un capítulo redondo y entretenido.
Su mensaje está claro, la necesidad de fotografiar todos los
[25] momentos de nuestra vida, para después subirlos a redes sociales
como Instagram, para que el resto de la gente pueda verlos, en
vez de disfrutar de lo que verdaderamente importa, las personas
[28] Con las que estamos y nuestro alrededor.
Black Mirror no es cómoda de ver. Te guste o no, no
Dejará indiferente a Nadie.
Internet: <lasventajasdeseruncritico wordpress com> (con adaptaciones)
En conformidad con las ideas del texto presentado arriba, juzgue lo ítem a seguir.
Una de las razones por las que se considera el capítulo titulado Tu Historia Completa un excelente episodio se debe a la calidad de su texto.
- Matemática | 3.2 Afim ou 1° Grau
Um reservatório de água com capacidade para 20 mil litros encontra-se com 5 mil litros de água num instante inicial (t) igual a zero, em que são abertas duas torneiras. A primeira delas é a única maneira pela qual a água entra no reservatório, e ela despeja 10L de água por minuto; a segunda é a única maneira de a água sair do reservatório. A razão entre a quantidade de água que entra e a que sai, nessa ordem, é igual a Considere que Q(t) seja a expressão que indica o volume de água, em litro, contido no reservatório no instante t dado em minuto, com t variando de 0 a 7.500.A expressão algébrica para Q(t) é:
- Língua Inglesa | 2.01 Pronomes
(UERN) Mooresville’s Shining Example (It’s Not Just About the Laptops)
MOORESVILLE, N.C. — Sixty educators from across the nation roamed the halls and ringed the rooms of East Mooresville Intermediate School, searching for the secret formula. They found it in Erin Holsinger’s fifth-grade math class.
There, a boy peering into his school-issued MacBook blitzed through fractions by himself, determined to reach sixth-grade work by winter. Three desks away, a girl was struggling with basic multiplication – only 29 percent right, her screen said – and Ms. Holsinger knelt beside her to assist. Curiosity was fed and embarrassment avoided, as teacher connected with student through emotion far more than Wi-Fi.
As debate continues over whether schools invest wisely in technology – and whether it measurably improves student achievement – Mooresville, a modest community about 20 miles north of Charlotte best known as home to several Nascar teams and drivers, has quietly emerged as the de facto national model of the digital school.
The district’s graduation rate was 91 percent in 2011, up from 80 percent in 2008. On state tests in reading, math and science, an average of 88 percent of students across grades and subjects met proficiency standards, compared with 73 percent three years ago. Attendance is up, dropouts are down. Mooresville ranks 100th out of 115 districts in North Carolina in terms of dollars spent per student – $7,415.89 a year – but it is now third in test scores and second in graduation rates.
“Other districts are doing things, but what we see in Mooresville is the whole package: using the budget, innovating, using data, involvement with the community and leadership,” said Karen Cator, a former Apple executive who is director of educational technology for the United States Department of Education. “There are lessons to be learned.”
Start with math lessons: each student’s MacBook Air is leased from Apple for $215 a year, including warranty, for a total of $1 million; an additional $100,000 a year goes for software. Terry Haas, the district’s chief financial officer, said the money was freed up through “incredibly tough decisions.”
Sixty-five jobs were eliminated, including 37 teachers, which resulted in larger class sizes – in middle schools, it is 30 instead of 18 – but district officials say they can be more efficiently managed because of the technology. Some costly items had become obsolete (like computer labs), though getting rid of others tested the willingness of teachers to embrace the new day: who needs globes in the age of Google Earth?
Families pay $50 a year to subsidize computer repairs, though the fee is waived for those who cannot afford it, about 18 percent of them. Similarly, the district has negotiated a deal so that those without broadband Internet access can buy it for $9.99 a month. Mr. Edwards said the technology had helped close racial performance gaps in a district where 27 percent of the students are minorities and 40 percent are poor enough to receive free or reduced-price lunches.
(The New York Times. February 13, 2012/adaptado)
The underlined word in the text refers to:
- Matemática - Fundamental | 16. Medidas de Comprimento
A MÃE DE ANINHA É COSTUREIRA.
Disponível em < https://image.shutterstock.com/image-vector/woman-seamstress-work-on-sewing-600w-628382981.jpg>. Acesso em: 06/06/2019.
QUE INSTRUMENTO DE MEDIDA A MÃE DE ANINHA USA PARA TIRAR AS MEDIDAS DE SUAS CLIENTES?