Dos hombres entraron a la casa, y esperaron en silencio a que los ojos se les acostumbraran a la oscuridad. Hemingway dormía al fondo, y afuera una fina lluvia empañaba los cristales. Acariciaban en sus manos revólveres, y al cabo de un rato pudieron caminar por entre los muebles, en la penumbra. Oían como un rumor los ronquidos del viejo Hem.
Questões relacionadas
- História - Fundamental | Não Possui Tópico Definido
Leia o texto.
Como as primeiras cidades do mundo começaram
[...] com o tempo, se acumularam inovações tecnológicas (irrigação, uso do arado, veículos de roda com tração animal, barcos à vela) ensejando a formação das primeiras cidades. As sociedades que começaram estas inovações tecnológicas aumentaram a capacidade de produção de cada lavrador, e passaram a contar com a sobra de alimentos. Assim, das primitivas comunidades agrícolas comunitárias, fundadas na propriedade coletiva da terra, passou-se, assim, a sociedades de classe, assentadas na propriedade privada ou em outras formas de acumulação da produção.
RIBEIRO, Darcy. O processo civilizatório. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1968. p. 74.
Vocabulário:
Ensejando – permitindo; possibilitando.
Assentadas – estabelecidas com firmeza; fixadas.
É possível concluir que as inovações tecnológicas das primeiras cidades causaram
- Matemática - Fundamental | 6.1 Porcentagem
Texto base: .
Enunciado:
a) Uma agência de turismo está com desconto de um pacote para Gramado conforme mostra o cartaz. Qual é a porcentagem desse desconto?
b) Uma agência de turismo dispõe destes dois pacotes para Porto Seguro. Quantos por cento uma pessoa vai pagar a mais pelo pacote mais caro em relação ao mais barato?
- Ciências - Fundamental | 06. O Tempo Passa (Calendário, Dias, Meses)
O tema da passagem do tempo, hora e dia é essencial para o entendimento das rotinas e organização da vida em sociedade. Desde a antiguidade, diversas civilizações criaram mecanismos para medir o tempo, como os egípcios com o relógio de sol e os babilônios com o relógio de água. Atualmente, utilizamos relógios digitais e analógicos para nos orientarmos na passagem do tempo. É importante que, desde cedo, as crianças compreendam a importância da organização temporal para suas rotinas e atividades.
Identifique como verdadeiro ou falso a seguinte afirmação:
O dia tem 25 horas.
- Matemática - Fundamental | 8.2 Outras Propriedades das Proporções
Para preparar um refresco, Eliza misturou 2,5 litros de água com 150 cm 3 de suco concentrado em uma jarra. O volume de líquido contido na jarra após a mistura foi
- Língua Inglesa | 1.4 Reading Strategies
Teens, tech and tides of history: new gadgets can be hard to swallow
Humans seem to take very well to inventions that simply make everyday life easier and more convenient
– the light bulb, the flush toilet and sliced bread, for instance. However, inventions that alter the way
we communicate and entertain ourselves seem harder for our species to swallow gracefully.
“Radio is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the
[5] same time, and yet remain lonesome” - T.S. Eliot*, a student of alienation, declared in the early days
of the wireless. This impulse that new is worse, when combined with the eternal concern about “kids
today”, goes far in explaining why grown-ups worry so much about the weird things kids today do with
technological gadgets and gizmos.
As Eliot imagined that listening to songs and gags at home instead of in theaters, pubs and parks
[10] would be a sad, isolating escapade, I can’t see how a virtual community can be a real community;
how chatting with someone online is like hanging out with a neighbor, or how “IMing” is meaningful
communication. I can’t believe that reality television, video games or the search for the coolest ring
tone are proper substitutes for, well, anything.
In today’s society, teens are inundated with gadgets. Most teenagers would probably admit their days
[15] are filled with text messaging friends, talking on their cell phones, playing electronic games, listening
to MP3 players, blogging on MySpace, watching television, surfing the Internet or doing any number of
other activities involving media technology. Unfortunately, most of these electronic activities increase
teens’ individualistic behavior by lessening their opportunity to have face-to-face relationship building
time.
[20] Some parents feel they cannot limit their child’s use of electronic gadgets for many reasons. Perhaps
the electronic device is being used to keep track of a teen’s whereabouts, the item was a gift, the teen
bought the gadget himself or parents say they feel hypocritical because they are modeling the very
behavior they’re asking their kids to stop doing. Still, these technological concerns should not hinder
a parent from helping their child socialize and participate in outdoor activities when it comes to media
[25] madness.
I have a large measure of confidence that future archeologists and historians will conclude that
innovations such as a code-speak called “Instant Messaging”, or a music box called “iPod” or a makebelieve
room called “MySpace” inexorably set us on a path of alienation and individualism.
DICK MEYER www.cbsnews.com
The picture illustrates the impact of technological innovations in our days.
The statement that best conveys the meaning of this image is: