Usando as propriedades dos logaritmos, é correto concluir que o valor da expressão
é igual a
log2 z ≡ logaritmo
de z na base 2
Questões relacionadas
- Língua Inglesa | 2.05 Adjetivos
(ESPCEX) We’re so well educated – but we’re useless
Record numbers of students have entered higher education in the past 10 years, but despite being the most educated generation in history, it seems that we’ve grown increasingly ignorant when it comes to basic life skills.
Looking back on my first weeks living in student halls, I consider myself lucky to still be alive. I have survived a couple of serious boiling egg incidents and numerous cases of food-poisoning, probably from dirty kitchen counters. Although some of my clothes have fallen victim to ironing experimentation, I think I have now finally acquired all the domestic skills I missed out in my modern education.
Educationist Sir Ken Robinson says that our current education system dislocates people from their natural talents and deprives us of what used to be passed from generation to generation – a working knowledge of basic life skills. Today’s graduates may have earned themselves distinctions in history, law or economics, but when it comes to simple things like putting up a shelf to hold all their academic books, or fixing a hole in their on-trend clothes, they have to call for help from a professional handyman or tailor.
Besides what we need to know for our own jobs, we must have practical skills. We don’t grow our own crops, build our own houses, or make our own clothes anymore; we simply buy these things. Unable to create anything ourselves, what we have mastered instead is consumption.
Sociologist Saskia Sassen argues that the modern liberal state has created a middle class that isn’t able to “make” anymore. I suggest that we start with the immediate reintroduction of some of the most vital aspects of “domestic science” education. Instead of only maths, language and history, we should create an interactive learning environment in schools where craftsmanship and problem-solving are valued as highly as the ability to absorb and regurgitate information. We need to develop children into people that not only think for themselves, but are also able to act for themselves.
Adapted from http://www.guardian.co.uk/education/mortarboard/2013/feb/25/well-educated-but-useless
In the sentence “I think I have now finally acquired all the domestic skills I missed out in my modern education.” (paragraph 2), the words missed out mean:
- História | 6.06 EUA no Século XIX
(UNESP) A expansão territorial dos Estados Unidos, no século XIX, foi o resultado da compra da Luisiana francesa pelo governo central, da anexação de territórios mexicanos, da distribuição de pequenos lotes de terra para colonos pioneiros, da expansão das redes de estradas de ferro, assim como da anexação de terras indígenas.
Esse processo expansionista foi ideologicamente justificado pela doutrina do Destino Manifesto, segundo a qual
- Química | 3.3 Funções Orgânicas
Algumas substâncias orgânicas possuem a propriedade de proteger a pele. Os ácidos carboxílicos são um exemplo; eles são usados na produção de filtros solares.
Determine o número de átomos de carbono e o nome IUPAC de um monoácido carboxílico de cadeia normal, cuja massa molecular é 130.
- História - Fundamental | Não Possui Tópico Definido
Analise o mapa a seguir.
BRAICK, Patrícia Ramos. Das Cavernas ao Terceiro Milênio. São Paulo: Moderna, 2000. p. 35
A análise do mapa nos permite concluir que os movimentos migratórios para a América tiveram origem
- Geografia | 5.1 População
No Brasil, entre 2001 e 2007, a renda per capita dos mais pobres cresceu substancialmente. O crescimento anual da renda dos 10% mais pobres foi de 7%, quase três vezes maior que a média nacional de 2,5%. Observe-se que, entre 2001 e 2007, houve dois momentos bastante distintos do crescimento da renda dos grupos. Entre 2001 e 2003, a renda média per capita decresceu a uma taxa de 3% ano. Entre 2003 e 2007 essa renda média cresceu 5,4%. Considera-se classe média, aqui, os extratos situados entre o terceiro e o oitavo décimos da distribuição de renda representada nos gráficos.
Com relação à taxa de crescimento médio da renda familiar per capita entre 2001 e 2003 e considerando-se a distribuição das classes sociais no Brasil, o gráfico mostra que