Em um jogo matemático, muito parecido com o Jogo da Memória, tem-se que associar as fichas quadradas com as fichas redondas de forma que cada ficha quadrada tenha o mesmo resultado que a ficha redonda. Na imagem abaixo tem-se algumas fichas quadradas associadas com fichas redondas.
Enunciado:
- a) Qual grupo de associação de fichas está incorreto? Justifique sua resposta.
- b) Se no jogo acrescentássemos as duas fichas abaixo, em qual grupo cada uma delas se encaixaria corretamente?
Questões relacionadas
- Espanhol - Fundamental | Não Possui Tópico Definido
Escribe los nombres de los días de la semana que faltan:
- História | 1.5 Ciclo do Açúcar e Sociedade Colonial
Em geral, os nossos tupinambás ficam bem admirados ao ver os franceses e os outros dos países longínquos terem dado trabalho para buscar o seu arabotã, isto é, pau-brasil. Houve uma vez um ancião da tribo que me fez esta pergunta: "Por que vindes vós outros, mairs e perós (franceses e portugueses), buscar lenha de tão longe para vos aquecer? Não tendes madeira em vossa terra?"
LÉRY, J. Viagem à Terra do Brasil. In: FERNANDES, F. Mudanças Sociais no Brasil. São Paulo: Difel, 1974.O viajante francês Jean de Léry (1534 - 1611) reproduz um diálogo travado, em 1557, com um ancião tupinambá, o qual demonstra uma diferença entre a sociedade europeia e a indígena no sentido
- Física | A. Escalar
A todo instante, raios cósmicos atingem a atmosfera terrestre e colidem com núcleos atômicos. Dessas interações, é formada uma cascata de partı́culas que permeia nossa atmosfera. Muitas dessas partı́culas são instáveis, o que significa que, após determinado intervalo de tempo (tempo de vida), elas decaem. Seja um múon criado a uma altitude de 100 km e que se movimenta com uma velocidade vertical em direção ao solo de 0,9999c.
Sabendo que seu tempo de vida, em repouso, é de 2,2
µsa mı́nima altitude que essa partı́cula atinge, aproximadamente, é de
- Língua Inglesa | 1.4 Reading Strategies
Teens, tech and tides of history: new gadgets can be hard to swallow
Humans seem to take very well to inventions that simply make everyday life easier and more convenient
– the light bulb, the flush toilet and sliced bread, for instance. However, inventions that alter the way
we communicate and entertain ourselves seem harder for our species to swallow gracefully.
“Radio is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the
[5] same time, and yet remain lonesome” - T.S. Eliot*, a student of alienation, declared in the early days
of the wireless. This impulse that new is worse, when combined with the eternal concern about “kids
today”, goes far in explaining why grown-ups worry so much about the weird things kids today do with
technological gadgets and gizmos.
As Eliot imagined that listening to songs and gags at home instead of in theaters, pubs and parks
[10] would be a sad, isolating escapade, I can’t see how a virtual community can be a real community;
how chatting with someone online is like hanging out with a neighbor, or how “IMing” is meaningful
communication. I can’t believe that reality television, video games or the search for the coolest ring
tone are proper substitutes for, well, anything.
In today’s society, teens are inundated with gadgets. Most teenagers would probably admit their days
[15] are filled with text messaging friends, talking on their cell phones, playing electronic games, listening
to MP3 players, blogging on MySpace, watching television, surfing the Internet or doing any number of
other activities involving media technology. Unfortunately, most of these electronic activities increase
teens’ individualistic behavior by lessening their opportunity to have face-to-face relationship building
time.
[20] Some parents feel they cannot limit their child’s use of electronic gadgets for many reasons. Perhaps
the electronic device is being used to keep track of a teen’s whereabouts, the item was a gift, the teen
bought the gadget himself or parents say they feel hypocritical because they are modeling the very
behavior they’re asking their kids to stop doing. Still, these technological concerns should not hinder
a parent from helping their child socialize and participate in outdoor activities when it comes to media
[25] madness.
I have a large measure of confidence that future archeologists and historians will conclude that
innovations such as a code-speak called “Instant Messaging”, or a music box called “iPod” or a makebelieve
room called “MySpace” inexorably set us on a path of alienation and individualism.
DICK MEYER www.cbsnews.com
The picture illustrates the impact of technological innovations in our days.
The statement that best conveys the meaning of this image is:
- Matemática - Fundamental | 11. Áreas e Volumes
Leia as informações abaixo para responder à questão. Jorge quer fazer um jardim gramado no seu quintal e protegê-lo com uma cerca. Na malha quadriculada a seguir, a parte com grama foi representada na cor cinza e a cerca está indicada com o fio mais grosso. Cada quadradinho possui 1 m 2.
Grama colocada! Agora, Jorge precisa proteger o jardim como indicado pelo traço mais grosso na figura. Quantos metros de cerca ele precisará?