Na segunda etapa da Revolução Industrial, iniciada por volta de 1860, caracterizou-se um(a):
Questões relacionadas
- Física | 6.2 Eletrodinâmica
Considere os componentes eletrônicos a, b e c.
Uma montagem com esses componentes está representada na figura a seguir.
A associação correta entre 1, 2 e 3 com a, b e c é
- História - Fundamental | 05.3. Registros da história: a nossa cultura
Leia a quadrinha do séc. XIX que faz referência a um episódio da História do Brasil. Em seguida, responda as questões.
Por subir Pedrinho ao trono
Não fique o povo contente
Não pode ser coisa boa
Servindo com a mesma gente.
Domínio público.
I. Assinale a alternativa que corresponde ao momento histórico ao qual a quadrinha se refere.
a) ( ) início do Período Regencial
b) ( ) início do Segundo Reinado
c) ( ) início do Período Republicano
d) ( ) início da República da Espada
II. Como foi chamado o golpe que modificou a exigência constitucional, antecipando a maioridade de d. Pedro II? Marque a alternativa.
a) ( ) Golpe Constitucional
b) ( ) Tratado de Tordesilhas
c) ( ) Golpe da Maioridade
d) ( ) Golpe Militar
- Inglês - Fundamental | Não Possui Tópico Definido
Texto base: Texto para à questão. Fast Food vs. Healthy Food Everyone loves fast food, but is it good for you? No! French fries, hamburgers, hot dogs, etc. taste so good but they are not healthy. Where is the nutrition? By frying or over-cooking your food, you cook all the nutrients out. All the fats, calories, and grease from this kind of food will clog up your arteries and can cause other health problems too. By eating unhealthy foods, you are more apt to feel sluggish and unmotivated.
There are many reasons why you should eat healthier foods before work and school. Some of the most important reasons are that you can concentrate better during the entire day, you’re less hungry, and your study time is more productive. According to Psychology Today, high-fiber foods release energy slowly, while high-sugar foods only give you a short burst of energy. Psychology Today also reports that good proteins, such as lean meats and nuts, can improve your brain function. Fruits, vegetables, whole grains, nuts, and foods made with whole wheat help to keep your body and brain healthy. Healthy foods help with concentration for school and work. Eating healthily also helps with energy levels and positive thinking. By eating healthier, you can focus longer on things and have a sense of accomplishment by having energy through the day. Disponível em: <www.collegeamerica.edu/blog/junk-food-vs-health-food>. Adaptado. Vocabulary:
clog up – obstruct.
sluggish – slow.
release – liberate.
a burst – an explosion.
Enunciado:
Read the following statements and choose the correct alternative according to the text.
Fast food
- Matemática | 8.2 Permutação
O número de anagramas da palavra REFLORESTAMENTO que começam com a sequência FLORES é
- Língua Espanhola | 2.03 Pronomes
(UEPB) Acuarela
(Toquinho)(versión de la cantante Nuría Fergó)
En los mapas del cielo,
el sol siempre es amarillo
y nubes, la lluvia
no pueden velar tanto brillo
ni los árboles nunca podrán ocultar el camino.
de su luz hacia ei bosque
profundo de nuestro destino.
Esa hierba tan verde, se ve como un manto lejano,
que no puede escapar,
que se puede alcanzar, sólo con volar,
1Siete mares he surcado.
siete mares color azul.
Yo soy nave, voy navegando,
y mi vela eres tú...
2Bajo el agua veo peces de colores,4van donde quieren, no los mandas tú..
Sobre un tramo de via,
cruzando un paisaje de ensueño,
en un tren que me Ileva de nuevo a ser muy pequeño,
de una América a otra,
tan sólo en cuestión de un segundo,
basta con desearlo
y podrá recorrer todo el mundo...
Un muchacho que trepa,
que trepa a lo alto de un muro,
si se siente seguro,
verá su futuro con claridad...
Y el futuro, es una nave,
por el tiempo volará,
yo soy nave, voy navegando
Y mi vela eres tú.
3Piensa que el futuro es una acuarela
Y tu vida un lienzo que colorea.http://www.vagalume.com.br/nuria-fergo/acuarela.htmI#ixzzIz8DHmzm
Pon (F) falso o (V) verdadero al lado de las afirmaciones acerca de la palabra “los” (ref. 4), y en seguida marca la secuencia correcta.
( ) Es un pronombre personal.
( ) Sustituye el sustantivo peces.
( ) Es un adjetivo.
( ) Califica el sustantivo peces.
( ) Es un pronombre complemento.La secuencia correcta es: