Para aumentar as vendas no início do ano, uma loja de departamentos remarcou os preços de seus produtos 20% abaixo do preço original. Quando chegam ao caixa, os clientes que possuem o cartão fidelidade da loja têm direito a um desconto adicional de 10% sobre o valor total de suas compras.
Um cliente deseja comprar um produto que custava R$ 50,00 antes da remarcação de preços. Ele não possui o cartão fidelidade da loja.
Caso esse cliente possuísse o cartão fidelidade da loja, a economia adicional que obteria ao efetuar a compra, em reais, seria de
Questões relacionadas
- Matemática - Fundamental | 04. Equações e Sistemas de Equações do 1º Grau
Rogério decidiu comprar um carro. Ele foi a uma loja de carros usados e encontrou a seguinte placa na vitrine da loja. Observe.
Diversos modelos usados! Entrada de 800 reais
Restante em 20 prestações iguais Aproveite!
Sabendo que o valor das prestações será de R$ 500,00, qual será o valor total do carro?
- Matemática | 14.2 Prisma
(IFSP) A figura abaixo representa a planificação de um poliedro P:
Avalie as afirmações I, II e III sobre o poliedro representado pela planificação:
I. O número de arestas do poliedro P corresponde a uma vez e meia o número de vértices.
II. O poliedro P tem, pelo menos, duas faces paralelas.
III. O poliedro P pode ser classificado como pentágono.
Contém uma afirmação verdadeira:
- Biologia | 6.4 Tecido Nervoso
(CFTMG) A questão refere-se ao neurônio a seguir.
A sequência que apresenta o sentido correto de propagação do impulso nervoso em um neurônio é
- Língua Inglesa | 2.07 Conjunções
(ESPCEX) We’re so well educated – but we’re useless
Record numbers of students have entered higher education in the past 10 years, but despite being the most educated generation in history, it seems that we’ve grown increasingly ignorant when it comes to basic life skills.
Looking back on my first weeks living in student halls, I consider myself lucky to still be alive. I have survived a couple of serious boiling egg incidents and numerous cases of food-poisoning, probably from dirty kitchen counters. Although some of my clothes have fallen victim to ironing experimentation, I think I have now finally acquired all the domestic skills I missed out in my modern education.
Educationist Sir Ken Robinson says that our current education system dislocates people from their natural talents and deprives us of what used to be passed from generation to generation – a working knowledge of basic life skills. Today’s graduates may have earned themselves distinctions in history, law or economics, but when it comes to simple things like putting up a shelf to hold all their academic books, or fixing a hole in their on-trend clothes, they have to call for help from a professional handyman or tailor.
Besides what we need to know for our own jobs, we must have practical skills. We don’t grow our own crops, build our own houses, or make our own clothes anymore; we simply buy these things. Unable to create anything ourselves, what we have mastered instead is consumption.
Sociologist Saskia Sassen argues that the modern liberal state has created a middle class that isn’t able to “make” anymore. I suggest that we start with the immediate reintroduction of some of the most vital aspects of “domestic science” education. Instead of only maths, language and history, we should create an interactive learning environment in schools where craftsmanship and problem-solving are valued as highly as the ability to absorb and regurgitate information. We need to develop children into people that not only think for themselves, but are also able to act for themselves.
Adapted from http://www.guardian.co.uk/education/mortarboard/2013/feb/25/well-educated-but-useless
In the sentence “Besides what we need to know for our own jobs, we must have practical skills.” (paragraph 4), the word besides can be replaced by
- Geografia | 5.2 Migração
Entre o final do século XIX e o início do século XX, o Brasil recebeu grande número de imigrantes europeus e asiáticos. Os dados apresentados na tabela se explicam, dentre outros fatores, pela (o)