O principal componente do azeite de oliva é o ácido oleico, C18H34O2. Ao comer uma salada temperada com azeite de oliva, as células do organismo promovem a oxidação completa desse ácido em CO2 e H2O. A entalpia padrão de combustão do ácido oleico igual a -11.000 kJ/mol e a massa molar de C18H34O2 = 282 g/mol.
A quantidade aproximada de energia que uma pessoa adquire quando ingere 14 g de ácido oleico em uma refeição é
Questões relacionadas
- Biologia | 6.2 Tecido Conjuntivo
(UECE) O sangue pode ser considerado um tecido conjuntivo, pois
- Geografia | B. Blocos Econômicos
Apesar de ser estratégica para a integração sul-americana, a Faixa de Fronteira configura-se como uma região pouco desenvolvida economicamente, historicamente abandonada pelo Estado, marcada pela dificuldade de acesso a bens e serviços públicos, pela falta de coesão social, pela inobservância de cidadania e por problemas peculiares às regiões fronteiriças.
(Ministério da Integração Nacional. Faixa de fronteira, 2009. Adaptado.)
Sob o ponto de vista do território brasileiro, configuram exemplos de problemas peculiares às regiões fronteiriças
- Inglês - Fundamental | Não Possui Tópico Definido
Read the text. HELPING A FRIEND WHO'S BEING BULLIED If your friend is being bullied, try not to ignore it. Telling someone can be the first step in getting it stopped. It doesn't matter whether your friend is being bullied at school, outside of school or online (cyberbullying), it still feels the same. Often classmates don't realise the effect that bullying can have on someone. But even the smallest comment can be really upsetting. Telling a teacher or parent Your school has a duty to stop bullying and keep pupils safe. Every school should have an anti-bullying policy which is all about trying to stop bullying. You can get more information about this by talking to a teacher. A teacher can privately tell other teachers and staff members to be aware of the person doing the bullying, and how they're behaving in class and the playground. Going with your friend Telling somebody that you are being bullied and asking for help is scary. Your friend might feel embarrassed, upset or scared about what might happen. Offer to go with them to see your teacher. Or, you could help your friend to work on a letter to your headteacher. Keeping a diary Write down who says and does what. And where the bullying happened. This will help your school understand how serious the situation is. Then, you can then tell them exactly what's been going on. They might find it useful to sign up and use our mood journal to record the bullying and how it makes them feel. And if the bullying is making them feel bad, they can try using our Art box. How bullying might affect your friend. When someone is struggling to cope with constant bullying, it can sometimes lead to: self-harm eating problems depression suicidal thoughts. If you're worried about your friend, you can always talk to us. Available at https://www.childline.org.uk/info-advice/friends-relationships-sex/friends/helping-friend/ Access on 25, 2018.
Enunciado:
If you are helping a friend who is being bullied at school, what advices would you give him or her?
What do you think the school should do to help your friend?
- Língua Portuguesa | 1.1 Variações Linguísticas
No anúncio sobre a proibição da venda de bebidas alcoólicas para menores, a linguagem formal interage com a linguagem informal quando o autor
- Física | B. Resistores
Considere as seguintes afirmativas:
I. Um dispositivo condutor obedece à lei de Ohm, quando sua resistência é independente do valor e da polaridade da diferença de potencial (ddp) aplicada.
II. A relação entre a diferença de potencial (ddp) aplicada em um fio condutor e acorrente que nele circula define a lei de Ohm.
III.A lei de Ohm diz que a resistência de um fio condutor é diretamente proporcional às suas dimensões.
Está(ão)correta(s)